Paine picanta

Am ajuns si la reteta de suflet a Monicai din Provocarea Weekend cu spor
Amintirea din copilarie si nu numai a fost si este painea facuta in casa la cuptorul cu lemne,mirosind a paine calda in toata casa;buna alegere ai facut draga mea se pare ca ne asemanam cu ceva pentru ca si eu as fi ales aceeasi reteta de suflet.
Pentru ca eu pe blog am multe retete de paine,am ales aceasta paine picanta dintre toate painicile de pe blogul acestei fete harnicute si bine am facut pentru ca a fost super buna calda, a doua zi am folosit-o in combinatie cu ceva preparate la micul dejun iar rezultatul a fost unul pe masura
Multumesc MONICA!!
AVEM NEVOIE DE:
400ml lapte cald
1lingurita cu sare
4linguri ulei de masline
700g faina alba
1cub drojdie proaspata
1ou pentru uns
UMPLUTURA:
2cepe medii
1ardei iute
rozmarin
CUM SE PROCEDEAZA:
Eu am folosit metoda cea mai simpla pentru ca am avut si mancare de facut iar timpul meu este foarte pretios,deci drojdia frecata cu o lingurita de zahar pana se lichefiaza,o adaug in robot peste faina si restul ingredientelor mai putin ou si las sa proceseze aluatul 20min.
Scot aluatul,il rastorn intr-un vas uns cu ulei si las sa creasca
In acest timp,ceapa curatata si taiata foarte marunt,o calesti in putin ulei impreuna cu ardeiul taiat si el marunt si rozmarin verde sau uscat,putina sare apoi lasi deoparte
Rastorni aluatul pe masa cu faina,cu ajutorul palmelor faci un dreptunghi nu prea mare pentru ca trebuie sa incapa intr-o tava de cozonac;puteam s-o pun si in tava de la aragaz dar am vrut sa fie frumos crescuta in sus,deci aluat mai ramane
Mergem mai departe,dupa ce dreptunghiul este facut,tai trei fasii egale dar nu despartite de tot aluatul
pe fiecare fasie de aluat imparti ceapa prajita,aduni fiecare foaie in parte facand cate un sul bine sigilat
impletesti cele trei suluri obtinute si pui in tava cu hartie de copt
lasi sa creasca 30min,ungi cu ou batut de doua ori sa fie frumoasa si rumena
deasupra pui ce seminte vrei iar la cuptor va sta 40min
Calda este nebunie curata daca nu ai ceva udatura sa stinga ardeiul pe care l-am pus putin in exces pentru ca mi s-a parut ca nu-i agresiv!!
Multumesc inca o data draga mea prietena Monica,a fost pe placul tuturor celor care au gustat din ea!!

0 comentarii:

Multumesc de vizita,de comentariul facut si te mai astept draga cititorule!!

Dulciuri de post

Dulciuri de post

Petit chef

Diverse

Afişări de pagină

Persoane interesate

LaFemme